Tuesday, April 26, 2011

Terfikir Sejenak

         Dalam tiap2 komuniti manusia, walau sekecik rakan sebilik, mesti takkan sama pe'el atau perangai memasing.  Dalam tiap2 perangai tu, tak dinafikan la, mesti ade yg menyakitkan hati, jiwa dan raga.  Tak kurang gak yg main politik and berpuak2. Deyy! come on le, kita dah besor le , pejadah nk wat perangai mcm tu.. Ade sorang 'teman' ni. Gaya mule2 mcm boleh diharap, konon matang sgt. Ape jadik ? pasal die group aku lambat hnto report, & memacam la. Group mate aku sampai sakit2 semate2 nak cover keje die.. PEJADAHNYA? tolong arr, lau kau tak baik pon , jgn susahkan org.(teman menulis ni pun untuk ingatkan diri teman yg bnyak khilaf ni ...) 

       Ni teman nak ceghita lak pasal perihal menghormati org lain.  Yang buat teman berbulu, bila ada hamba2 Allah yg tak paham bahasa lau kate dah bilik org tu,kite buat lah mcm bilik org.  Apehal doe nk memekak pepagi. Org nak tido kot! Aku pun bkn le baik sgt orgnye, bnyk jugak buat silap, tapi jage le hati org walau sikit. bab lain aku leh kire arr kan.  Astaghfirullahala'zim... kepada sedar yg terbaca hasil post teman ni, n terasa.. anggap le ni teguran aku. Aku malas nk buat scene doe. Cukup arr aku tertumbuk tangga katil aku pagi2 buta hari tu.. bkn aku je yg berbulu ngn perangai kau..Ramai kot.. Lau kau ubh sikit je pangai kau tu.. sikit je la.. TOLONG LA kan.. jgn main suke2 nak order, padahal dah gitau dah mane tempatnye. Nak itu order , nk ini order. Sekali sekala takpe. Lau dah kerap menyampah jugak, dah tau mane letaknye bnda tu, ambik je le ..en..en..en.. so ambik arr 5 minit ke hape ... suke hati kau le .. fikirkan ape aku tulis ni.. tu pun lau kau terbaca wahai saudara..

        Nak diingatkan , teman pon bukan baik sagt, sorry la ek lau tersakit hati lak.. so kalau rase teman poyo dok tulis2 ni, just confront me. takde masalah.  MYbe thats all for now.. to all OM114, AT110 & CS110 students , hope you all have a flying colours result! SELAMAT MENEMPUH BAKI2 PEPERIKSAAN KOME! SAY NO TO REPEAT !!!

(p/s: Mohon maaf atas segala kesalahan yg teman dah buat sepanjang semester ni, terutama pada Along, Ipan, Ja'ar, Wan & semua yg tak disebut..)

ASSALAMUALAIKUM///


Bo

No comments:

Post a Comment